Ekspansja Galeco. Co szykuje producent w 2018 roku?

Premiera Galeco 2018

Galeco to absolutny lider sprzedaży systemów odprowadzania wody deszczowej wśród polskich producentów. Wysoka jakość, innowacyjne rozwiązania oraz przystępne ceny sprawiły, iż produkty tej małopolskiej firmy zyskały uznanie nie tylko w kraju nad Wisłą. Po próbie opanowania rynków wschodnich i południowych, Galeco planuje wyjść z ofensywą także na północy i zachodzie Europu.

O odważnych planach firmy spod Krakowa opowiadał niedawno w Pulsie Biznesu, Tomasz Piotrowski, pełniący funkcję dyrektora sprzedaży i marketing. Wspomina on o sukcesach Galeco – przede wszystkim zawiązanych z uznaniem klientów, stawiających na polskie produkty. Odbija się to na rosnących stale przychodach spółki oraz wysokich pozycjach, jakie Galeco zajmuje w badaniach rynku.

Choć najwierniejszymi klientami Galeco są Polacy, firma ta sprzedawała ok. 11 procent swoich produktów także za granicami kraju. Trafiały one przede wszystkim do państw bałtyckich oraz Rosji, Ukrainy i Białorusi – w czasach przed aneksją Krymu na eksport przeznaczano nawet ponad 20 procent produkcji.

Sankcje nałożone na Rosję oraz wojna na Ukrainie zmniejszyła sprzedaż orynnowania na rynkach wschodnich, a to zmusza Galeco do zmiany polityki eksportowej.

Podkrakowska firma ma jednak plany ambitne. Docelowo bowiem chce zwiększyć ilość produktów trafiających poza granice kraju aż do 50 procent całości. Ma to zająć około dekady, a nowa ofensywa ma mieć miejsce na rynkach Europy Zachodniej. Firma obecnie aktywnie poszukuje partnerów handlowych we Włoszech i Francji, w najbliższym czasie podobne kroki planowane są w krajach skandynawskich.

Ambicje Galeco sięgają jednak dalej – firma bowiem w najbliższym czasie planuje także poszerzyć ofertę o systemy odwodnień dachów płaskich. Choć aktualnie to wciąż mniejszy rynek, Polacy z dnia na dzień coraz bardziej zakochują się w tego typu dachach, za kilka lat sprzedaż tego typu rozwiązań może przynosić 5-6 procent przychodów. Wśród innych planów jest także stworzenie nowej hali produkcyjno-magazynowej oraz dodanie do oferty także produktów komplementarnych – takich jak pokrycia dachowe czy akcesoria dachowe.